Sunday, September 28, 2014

Bila Singa Mengaum 9

             Raihan Nasuha memandang tajam wajah Azim Najmi dan Assadu’llah yang sedang menyandar di sofa ruang tamu, dengan perut yang besar itu dia berjalan ke kanan dan ke kiri bagaikan polis pencen. Shafwan yang sedang duduk di meja makan bersama Syafie Zarif  hanya memerhati sang isteri yang sedang berkawad.
            “Honestly korang berdua, seriously?” Raihan Nasuha mengerut dahi sambil tangannya di bawa ke pinggang.
            “Bukan aku laa, Ajin jer.. aku dah okey..” Asadu’llah bersuara sambil menyandarkan tubuhnya dengan selesa di sofa.
            Azim Najmi menendang kaki Asadu’llah dengan kuat. “Ooiii sakit laa Ajin!!” Asadu’llah mengusap kakinya yang perit dengan tendangan padu Azim Najmi.
            “Dah sudah!!” Raihan Nasuha bersuara geram. Azim Najmi dan Asadu’llah menarik senyuman tawar. Siapa yang tak cuak bila mafia kelas satu mengamuk. Shafwan dan Syafiw Zarif menaham ketawa melihat wajah Azim Najmi dan Asadu’llah yang kelihatan cuak.
            Asadu’llah memusingkan badannya ke arah Azim Najmi dan dengan riak wajah tidak bersalah dia menyoal “ sampai bila weeyy Ajin...sampai bila ??”. Seraya dengan itu tiba-tiba majalah Ikea yang tebal hinggap dengan cantik di tubuh badannya.
            Shafwan dan Syafie Zarif yang berada di meja makan ketawa kuat, Azim Najmi menahan ketawa melihat Asadu’llah yang menahan perit balingan padu Raihan Nasuha yang sedang memandang tajam padanya.
            “Kau jangan nak tazkirahkan Ajin, kau pun dua kali lima, lima kali dua ...” Raihan Nasuha bersuara sebaris. Azim Najmi mengangguk laju, mengiayakan kata-kata Raihan Nasuha.
            “Korang berdua, sampai bila nak jadi macam ini? Ajin... emmm.. sampai bila kau nak tak berani nak make move?” Raihan Nasuha menyoal sambil tangannya di letakkan ke atas perutnya yang memboyot.
            “Ntah .. Ajin ini.. sampai bila kau nak taaa...”
            “Kau jangan nak gedik Burn, jangan sampai aku side kick kau..kau pun sama jer.. bila kau nak show your feelings?? Kau ingat ini era puppy love is it?” Raihan Nasuha menembak Assadu’llah. Syafie Zarif ketawa kuat sambil kepalanya di geleng-gelengkan ke kanan dan ke kiri.
            “Sorry.. sorry.. aku dah cuba tahan tapi tak boleh, muka korang berdua lawak gila..” dia bersuara dalam sisa-sisa tawa.
            “Haaa.. R’an kau tengok Chip wey... dia ketawakan kami !!” Azim Najmi bersuara dengan suara kurang puas hati
            “Biar dia ketawa, korang bukan ada kesedaran pun kan !!” Raihan Nasuha membalas geram.
            *Errkkkk.. dia betul-betul marah * Asadu’llah berbisik dalam hati.
            “Ajin, for god sake boleh tak kau stop playing game tarik tali dengan Safiya. Kau tak kesiankan dia?” Raihan Nasuha bersuara perlahan. Shafwan menarik kerusi dari meja makan dan di bawa ke arah Raihan Nasuha, di tarik isterinya lalu didudukan perlahan-perlahan.
            “Okey now boleh sambung ..” dia ketawa kecil sebelum melangkah ke meja makan untuk menyambung makan ubi kayu rebus dengan sambal ikan bilis pedas.
            ‘Sweet laaa Shaf ...macam overdose gula” Asadull’ah bersuara.
            “Aku tak suruh kau jadi macam Shaf  overdosage gula, but try to open towards Humairah boleh tak Burn?” Raihan Nasuha memandang lembut wajah Asadu’llah yang sedang menilik lantai.
            “Macam mana aku nak buka dengan Humairah, R’an?” Asadu’llah menarik nafas dalam-dalam sebelum mengukir senyuman tawar.
            “Bukan kau tak tahu R’an... aku bukan macam korang semua.. “ dia bersuara perlahan.
            “Kau lebih baik dari kami Burn..” Raihan Nasuha bersuara perlahan. Asadu’llah menundukkan wajahnya setitis air mata lelakinya mengalir di pipi. Azim Najmi yang di sebelahnya memeluk bahu Asadu’llah dengan tangan kirinya.
            “Korang rasa dia boleh terima aku bila dia tahu aku siapa?” Asadu’llah menyoal perlahan. Azim Najmi mengeratkan pelukkan bila badan Asadu’llah mengeras.
            “Bila dia tahu siapa mak aku, korang rasa dia sanggup terima aku seadanya aku?” dia bersuara lagi.
Raihan Nasuha memusingkan kepalanya dan matanya menangkap wajah Shaf yang sedang menarik senyuman hambar, Shaf mengangguk kepala melihat pandangan Raihan Nasuha. Perlahan-lahan Raihan Nasuha melangkah ke arah Asadu’llah yang sedang menilik lantai.
“Aku bukan macam korang yang tahu asal –usul, aku tak kenal siapa bapa aku.  Aku tak ada siapa-siapa .. aku merupakan anak har....” tangan Raihan Nasuha melekap di mulut Asadu’llah.
“Syuhh !! Kau tak minta dilahirkan macam itu Burn, kau tak minta..” lembut Raihan Nasuha bersuara. Tangannya mengusap perlahan rambut Asadu’llah yang sedang memandang wajahnya.
“Kau bukan berseorangan Burn, kami semua ada..” Syafie Zarif bersuara di belakang Raihan Nasuha, perlahan dia menarik Raihan Nasuha yang sedang mencangkung di hadapan Asadu’llah ke lantai.
“Aku pun sentiasa ada Burn...” Shafwan bersuara dari tepi .
Count me too dude..” Azmi Najmi mengeratkan pelukkan di bahu Asadu’llah.
“Yes Burn, kami semua ada termasuk junior dalam ini..” Raihan Nasuha menunding jari pada perutnya.
Asadu’llah menarik senyuman hambar, “Terima kasih..” dia bersuara perlahan sambil tangan kanannya menyeka air mata yang membasahi pipinya.
“Sekarang, yang penting kau kena try to be open pada Humairah wey ...” Azmi Najmi bersuara.
“Kau jangan pandai nak nasihat Burn ... kau pun better make your move Ajin sebelum Abang Ngah take over..” Syafie Zarif bersuara direct.

“Weyyy.. Safia itu adik ipar angah tau tak... arrghh !! Aku boleh jadi mental laaa” Ajin menjerit geram, tangannya di bawa ke muka dan diraup kasar, manakala masing-masing mengigit bibir dengan melihat reaksi Azim Najmi.

4 comments:

MaY_LiN said...

yeayyy
move on ajin n singa
yeayyy

~ZYX~ said...

Nice...sian kat burn....

Anonymous said...

raihan sapa dgn asad ..bole usap2 rambut gitu..

hasiza bt abdullah said...

saya rasa raihan dengan asad adik beradik susuan kot. sebab dari pembacaan saya nampak macam ada sambungan deng novel anessaku dimana mashitah adik tiri anessa mengandung berkemungkinan asad itu anak dia