Wednesday, September 24, 2014

Bila Singa Mengaum 8

Sekejap-sekejap bibirnya mengutum senyuman. Siapa tak suka bila setiap beberapa minit telefon pandainya menghantar notification.
            *Buat apa?*
            *Main guli.. :p *
            *Pergghh hebat bini Encik Singa ini main guli.. haha *
Humairah mengetap bibir geram. “Cissskkeeekk punya Simba, baru jer aku nak kenakan dia, dia pula kenakan aku” dia mengomel sendiri.
            *Pleaseeeee ok...*
            *Yes anything that i can do to please you?? (>_<) !!*
            *Yes come home early !!*
            *Iikkk kenapa? Anything to do together??*
            *Nothing much but ada popia basah dengan homeade sauce.. J*
            *Whatttttt??? Okey coming home now !!! Tungguuuuuuu !!!”
Humairah nganga sebentar sebelum ketawa kecil. “Laju jer Encik Singa ini bila dengar popia basah Mrs. Chef ini..” dia ketawa sambil tangannya mengkukus popia basah kegemaran Asadu’llah.
                                    ________________________________________
            Bunyi kereta di luar rumah menarik pandangn Humairah, “Haaa perempuan ini lagi??” dia mendengus kasar lalu dengan pantas tangannya mengunci pintu utama rumah dan seraya itu kakinya di arah ke “laundry room” yang bersambung dengan pintu belakang. Popia basah di letakkan di meja makan itu dipandang dengan ekor mata sambil bibirnya mengukir senyuman sebelum kakinya melangkah ke belakang.
            Humairah membuat tidak sedar akan kehadiran Miss World yang sedang mengetuk pintu rumahnya. Anita yang sedang mengetuk pintu rumah menjengkuk dan matanya menangkap kelibatan  Humairah yang sedang menyidai kain di halaman belakang.
            “Hey perempuan !!” Anita memanggil Humairah dengan penuh sikap kurang sopan. Humairah yang mendengar buat-buat tidak dengar malahan MP3 yang terpasang di telinganya dikuatkan volume.
            “Eeyyy perempuan ini..” Anita melangkah ke arah Humairah yang sedang menyidai kain, Anita mengetap bibir dengan riak muka yang menjengkelkan. “Kau tak dengar aku terjerit-jerit macam orang gila di pintu utama ? Aku jerit suruh kau buka pintu !! Sekarang kau pergi buka pintu utama, aku nak masuk!!” dia memberi arahan.
            Humairah membuat muka tidak beriak dan menjawab dengan penuh sopan, “Maaf Cik Anita, Encik Asad cakap jangan bagi sebarang orang masuk ke rumah ketika dia tak ada dan saya tak nak melanggar arahan Encik Asad nanti saya tak bau syurga.”
            “What?? Orang sebarangan? Hey Perempuan bodoh !! Kau lah orang sebarangan” dengan laju tangan Anita menolak Humairah dengan kasar. Humairah yang sedang menyidai kain terdorong ke belakang dan nyaris tubuhnya mencium rumput-rumput yang menghijau.
            “Kenapa ini Cik Anita?” Humairah masih cuba menyoal secara diplomasi. Dia berdiri dan mengutip pakaian yang terjatuh di atas rumput yang menghijau itu. Anita melangkah ke arah Humairah dan wajah Humairah ditampar kuat. Humairah terkejut seketika, namun dia menggeleng kepala sebelum matanya memandang wajah Anita dengan pandangan yang dingin.
            “Perempuan bodoh !! Kau tanya aku kenapa? Kau sedar tak gara-gara kau Asad langsung tak nak pandang muka aku” Anita menjerit geram.
            “Maafkan saya Cik Anita, bukan salah saya Encik Asad tak nak pandang muka Cik Anita” Humairah menjawab malas, geram di hati hanya Allah sahaja yang tahu.
            “Hey betina, kalau bukan kau di sini sebab wrong time and wrong place tak ada Asad nak bernikah dengan kau” Anita mencemuh dengan nada sinis.
            “Ada hikmah saya disini on wrong time and wrong place Cik Anita ooi, if saya tak ada di sini on wrong time and wrong place sure Cik Anita yang menikah dengan Encik Asad kan?” Humairah menyoal dengan tangan yang dilipat ke dada.
            “Eeeyyyy !!! kau ini kan memang !! sengaja cari pasal !!” Anita menjerit, baru dia hendak mengangkat tangan untuk menampar Humairah buat kali kedua tiba-tiba tangannya di tarik dari belakang.
            “What are you trying to do Anita???” Asadu’llah mengaum bagaikan singa yang marah.
            “Thi.. thiss.. thisss lady here dia berlagak tak nak bagai I masuk ke rumah you Asad” Anita mencebik geram.
            Asadu’llah memandang Humairah yang sedang tersenyum sumbang, matanya jatuh ke kiri pipi Humairah yang merah. Kakinya di langkah ke arah Humairah lalu dipegang wajah Humairah sebelum matanya menangkap mata Humairah yang cuba mengelak memandangnya.
            “Kenapa merah?” dia menyoal dingin.
            “Tak ada apa...” Humairah menarik pipinya dari pegangan Asadu’llah.
            “Jawab Humairah!!” dia mengeluarkan aura Encik Singanya.
            “Errkk.. !!” belum sempat Humairah membuka mulut, Anita ketawa sinis.
            “I tampar dia sebab dia cakap I orang sebarangan !!” Anita mencelah. Asadu’llah yang sedang memandang Humairah terus berpaling dan wajahnya berubah riak. Kakinya dilangkah ke arah Anita dan dia menyoal dingin “kau tampar dia?”
            Anita mengangguk , belum sempat dia membuka mulut satu tamparan hinggap di pipinya.
            “Berani kau tampar isteri aku?” Asadu’llah menyinga. Anita terus menjadi kaku, Humairah di belakang mula menggelengkan kepala. Dia melangkah ke arah Asadu’llah dan tubuh Asadu’llah dipeluk dari belakang.
            “Dah.. dah jangan marah.. “ dia memujuk lembut.
            Anita yang terkejut dengan apa yang berlaku menjadi kedu sesaat. “Burn you menampar I?? Dia menyoal dalam keadaan yang kurang percaya.
            “Kira bagus aku tampar kau, selamat kau perempuan !! Kalau kau lelaki memang aku tak tahu apa yang aku buat!!” Asadu’llah menjerit marah. Humairah memeluk tubuh Asadu’llah dengan kemas dari belakang.
            Perlahan-lahan tangannya mengusap lembut dada Asadu’llah sambil bibirnya beristigfar lembut. Asadu’llah meraup mukanya yang merah menyala sambil tubuhnya dipalingkan menghadap Humairah.
            “Anita just go away !! Aku bukan bermaksud nak menjadi dayus dengan pukul perempuan.. Cuma aku tak boleh terima bila ada orang sakitkan isteri aku.” Dia bersuara dingin sambil tangannya menarik Humairah kedalam pelukkannya.
            Air mata Humairah mengalir perlahan dan menitis di pangkal leher Asadu’llah. Asadu’llah menolak Humairah dan apabila matanya menangkap air mata di pipi yang mengalir turun di pipi yang  kemerahan itu . Lantas tangannya terus  menarik Humairah kembali ke dalam pelukkannya.
            “Sorry, abang betul-betul minta maaf.” Asadu’llah melahirkan rasa bersalah yang terbuku dalam hatinya. Humairah hanya mengangguk dalam esakkan yang makin menjadi
            “Syuhh !! Abang minta maaf. Abang minta maaf sebab selama ini abang layan Humairah macam entiti yang tak wujud dalam rumah ini, tapi sebenarnya abang dah lama ambil tahu pasal Humairah Cuma mungkin ego abang yang tidak memberi peluang untuk abang tunjukkan pada Humairah.” Asadu’llah mengeratkan pelukkan pada tubuh Humairah.
            “Abang sayangkan Humairah.” Asadu’llah meluahkan perasaan yang terbuku dalam hatinya. Anita masih di belakang Asadu’llah membuntangkan mata mendengar kata-kata Asadu’llah kepada Humairah.
            Hatinya menjadi sebal dan marah. Perasaan bencinya terhadap Humairah makin meluap-luap.
            “Tapi Mairah kan pemusnah kehidupan abang, Mairah kan jatuhkan status abang, air muka abang, maruah abang” Humairah yang masih teresak bersuara dari sebalik dada Asadu’llah.
            “Tak.. tak.. Mairah pelengkap kehidupan abang. Syuhh!! Abang minta maaf, Mairah jangan menagis lagi sayang, please !!!” Asadu’llah memujuk lembut.

            Humairah hanya mampu mengangguk kepala dalam tangisan. Anita melangkah pergi dengan perasaan benci dan Asadu’llah mengemaskan pelukkan dan popiah basah di meja makan beransur menjadi sejuk.

8 comments:

zarith said...

miss them so much!

wahh background yg ohsem... nmpak ceria..

Anonymous said...

Thanks...lama sgt tggu
- ila

MaY_LiN said...

nak lggggg
sweet sgt
aiyok singa mayah
xtau

~ZYX~ said...

Sweet....akhirnya...dorg bakal hidup bahagia kalau xde si anita tu....

Unknown said...

Lamanya tunggu...tq 4 new n3

Anonymous said...

Best lama tunggu. Singa dah mula jinak. Hehehe

Kmas

hasiza bt abdullah said...

thanks atas sambungan.apa agaknya apa yang akan yg dilakukan oleh anita ya

Unknown said...

kisah mencuit hati...tk kn abis cam gitu jer....nk entry baru...